Skontaktuj się z nami biuro@atcomp.pl 61 625 68 57

PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE PAKIETU MICROSOFT 365 W FIRMIE

12 listopada 2020

69% pracowników codziennie poświęca nawet godzinę na przełączaniu się pomiędzy aplikacjami. To 32 dni w roku! („From Workplace Chaos to Zen”, 2018)

46% pracowników twierdzi, że różne style pracy są kłopotliwe („Team Communication Remains Pain Point for Workers”, 2019)

43% przypadków naruszenia bezpieczeństwa danych dotyczy małych firm („Stan bezpieczeństwa małych i średnich firm”, 2019)

Microsoft 365 a produktywność i bezpieczeństwo danych

Czy powyższe dane nie są zastanawiające? Czy od razu nie przychodzi do głowy pytanie: jak to zmienić? Jeśli chcesz wiedzieć… to pomóc w tym może pakiet Microsoft 365. Ma ogromne możliwości, którym się dzisiaj przyjrzymy, jednak w sektorze MŚP warto rozpocząć korzystanie z nich od małego kroku. Dzięki dostępnym narzędziom można zoptymalizować pracę i sprawić, że przysłużą się do rozwoju Twojego biznesu. Są bezpieczne i proste w użyciu. Ponieważ Microsoft 365 to pakiet narzędzi biznesowych, który zachowuje równowagę pomiędzy produktywnością a bezpieczeństwem danych, dzisiaj przybliżymy niektóre funkcje tych usług i pokażemy, jak je można wykorzystać w praktyce, a także na co zwrócić uwagę w kwestii bezpieczeństwa danych.

PRODUKTYWNOŚĆ

Usługa OneDrive umożliwia szybki i prosty dostęp do plików, a także jednoczesną pracę nad dokumentami przez kilka osób (pracowników i ludzi spoza organizacji). Dzięki temu nie ma problemów z różnymi wersjami plików (na przykład przez to, że były wysyłane e-mailem), ani nie trzeba wielokrotnie ich wysyłać, jeśli jeszcze trzeba coś zmienić. Pliki posiadają historię edycji (25 poprzednich wersji), więc w razie zmian można wrócić do wcześniejszych ustaleń. Dodatkowo nie obciążamy nadmiernie skrzynek pocztowych. Bezpieczeństwo utworzonych plików zapewniają między innymi zmienne uprawnienia użytkowników (np. tylko podgląd, możliwa edycja). Można je też chronić hasłem.

SPRAWNA WSPÓŁPRACA PRACOWNIKÓW

Usługa Microsoft Teams zapewnia wspólne przestrzenie dla zespołów, między innymi poprzez czaty, rozmowy online, udostępnianie ekranu, dostęp do plików programów Word, Excel, PowerPoint.

Aplikacja ta jest dostępna również z poziomu smartfonów. Microsoft Teams współpracuje z ponad 250 aplikacjami biznesowymi, na przykład Trello, Evernote, Adobe, GitHub, Zendesk.

Z kolei Microsoft Outlook ułatwia kontakt zespołom poprzez współdzielone skrzynki pocztowe. Dzięki temu mogą wspólnie monitorować i wysyłać wiadomości z danego aliasu. Do konta można również podpiąć specjalny kalendarz, np. pomocy technicznej.

ROZWIJAJ PRZEDSIĘBIORSTWO DZIĘKI DOBRYM RELACJOM Z KLIENTAMI

Usługa Microsoft Booking ułatwia dbanie o dobre relacje z klientami. Umożliwia optymalizację planowania spotkań. Pomaga szybko znaleźć wolny czas i uniknąć podwójnej rezerwacji. Dla spotkań online tworzy unikatowe linki Skype/Teams, które są wysyłane do uczestników. Pozwala także przypisywać spotkania pracownikom (także poprzez Teams). Klienci mogą samodzielnie zmienić harmonogram albo anulować spotkanie, gdy zaistnieje taka potrzeba (tylko wtedy, gdy stwierdzisz, że to przydatna funkcjonalność).

PROSTE ZARZĄDZANIE

Microsoft 365 posiada centrum administracyjne, które umożliwia konfigurację zasad bezpieczeństwa czy zarządzanie urządzeniami i aplikacjami z jednego miejsca. Dzięki temu umożliwia wybranie różnych opcji dla różnych zespołów.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH

Usługi wchodzące w skład Microsoft 365 posiadają wbudowane mechanizmy ochrony danych i zapewnienia zgodności, chronią je przed wyciekiem. Umożliwiają skonfigurowanie zasad dostępu do dokumentów i wiadomości e-mail, a w przypadku kradzieży lub zakończenia współpracy można je zdalnie usunąć z urządzenia. Każdy użytkownik automatycznie otrzymuje aktualizacje, co zapewnia ochronę danych przed zagrożeniami, na przykład złośliwym oprogramowaniem.

  • Co wziąć pod uwagę przy wdrażaniu rozwiązań pod kątem bezpieczeństwa?
  • Czy wykorzystywane technologie zapewnią bezpieczeństwo organizacji i klientów?
  • Czy firmowa polityka bezpieczeństwa obejmuje przypadki takie jak: początek lub koniec współpracy z pracownikami, dostawcami, partnerami, dodawanie lub usuwanie urządzeń, danych i oprogramowania?
  • Jaki jest możliwe zakres ochrony danych i jak można go wykorzystać?
  • Jak chronić szczególnie wrażliwe dane i ważne dokumenty?
  • Jak dbać o skalowalność bezpieczeństwa?
  • Czy ochrona danych jest kompleksowa?
  • Czy jest stosowane uwierzytelnienie składnikowe?
  • Jakie są zasady i uprawnienia wszystkich użytkowników i urządzeń?
  • Jakie są zasady regulujące dostęp do danych w przypadku urządzeń BYOD?