Skontaktuj się z nami biuro@atcomp.pl 61 625 68 57

PODRĘCZNIK BEZPIECZEŃSTWA IT DLA MENEDŻERA: 5 PORAD, JAK SKUTECZNIE ARCHIWIZOWAĆ DANE W TWOJEJ ORGANIZACJI

5 września 2018

Żaden przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na utratę danych. To oczywiste. Idea backupu jest powszechnie znana i doceniana. Organizacja bez systemu backupu jest jak samolot bez czarnej skrzynki. Dlatego nie należy pytać o to czy archiwizować dane, ale jako robić to skutecznie. Znamy na to odpowiedź! Brzmi ona inaczej dla małej firmy i inaczej dla dużej firmy czy instytucji, jednak w każdym przypadku podstawowe zasady zachowania bezpieczeństwa są takie same. Przeczytaj poniższe porady i dowiedz się więcej.

PORADA I: ROZWAŻ WŁASNY SPRZĘT DO ARCHIWIZACJI

Rozwiązania chmurowe są nowoczesne i kuszą prostotą, jednak posiadanie własnego sprzętu jest niezastąpione ze względu na bezpieczeństwo. Przede wszystkim zapewnia całkowitą kontrolę i dostępność do danych, a łącze internetowe będzie odciążone.

PORADA II: ZADBAJ O SZYBKIE I PROSTE ODZYSKIWANIE DANYCH

Co tu dużo mówić – odzyskiwanie danych nie powinno sprawiać Ci kłopotu. Wyobraź sobie, że spieszysz się na spotkanie z klientem, a z komputera znika przygotowywana dwa dni prezentacja! Siedzisz jak na szpilkach, próbując przywrócić plik, czas ucieka, a Ty wchodzisz na spotkanie spięty i nieprzygotowany. To jest powód, dlatego którego warto zainwestować w dobre oprogramowanie.

PORADA III: 2 + 1 = REPLIKUJ DANE

Dane są bezpieczne dopiero wtedy, gdy są dwukrotnie zarchiwizowane. Dzięki temu nie ulegną zniszczeniu wskutek awarii podstawowego sprzętu, spalenia sprzętu wskutek przepięcia, kradzieży czy (celowego lub nie) usunięcia przez człowieka. Warto zaznaczyć, że sprzęt, służący replikacji danych, może być skromniejszy. Serwer z lustrzaną kopią można umieścić w zupełnie innej lokalizacji, co dodatkowo podwyższy poziom bezpieczeństwa. Twoje dane będą całkowicie bezpieczne.

PORADA IV: ZWRÓĆ UWAGĘ NA OCHRONĘ DANYCH

Nowoczesne systemyzorientowane na ochronę przechowywanych danych. Umożliwiają dostęp do plików tylko upoważnionym osobom, a także posiadają także moduły szyfrujące. W czasach panowania RODO to absolutna !

PORADA V: SKORZYSTAJ Z POMOCY SPECJALISTÓW

Być może rozsądek podpowiada Ci, że specjalista to dodatkowy koszt. Nasze doświadczenie mówi inaczej! Rozwiązanie dobrane i wdrożone przez specjalistów uchroni Cię przed przeinwestowaniem czy dodatkowymi kosztami w przyszłości, a jednocześnie postawi na wysoką jakość. Taka inwestycja to spokój na lata. Dzięki temu nie będziesz musiał zaprzątać sobie głowy na co dzień.