Skontaktuj się z nami biuro@atcomp.pl 61 625 68 57

OFFICE 365 – UŁATWIENIA

4 czerwca 2020

Wiele firm przechodzi na Office 365. Nic w tym dziwnego – narzędzia w pakiecie są funkcjonalne i kompatybilne, usprawniają wiele procesów w organizacji i umożliwiają prostą komunikację. Warto w pełni wykorzystać potencjał, jaki oferują. Przedstawiamy kilka możliwości, dzięki którym praca będzie szybsza i jeszcze bardziej efektywna.

Z PAPIERU NA EKRAN

Jak często zdarza się, że informacje, którą dostaliśmy na papierze, musimy wprowadzić do tabelki w Excelu? Teraz wystarczy zrobić zdjęcie i… dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji tabele zostaną przeniesione do dokumentu! Jak to zrobić? W aplikacji mobilnej wystarczy wybrać „wstaw dane z obrazu”.

KOPIOWANIE FORMUŁY

Aby skopiować formułę do niższych wierszy, wystarczy kliknąć punkt w dolnym prawym rogu, kliknąć dwukrotnie i program automatycznie przypisze formułę.

RZĘDY NA KOLUMNY

W prosty sposób można dokonać transpozycji z kolumn na wiersze i na odwrót. Funkcja znajduje się w opcjach wklejania. Można też zaznaczyć tekst, skopiować, wybrać wolną komórkę i wybrać polecenie „Transpozycja”.

DWIE NIEWIADOME

Chociaż dwie niewiadome kojarzą nam się z zadaniami z podstawówki, czasem w pracy trzeba je szybko wyliczyć. Jak to zrobić? W programie Word należy wybrać „Wstawianie” i odszukać „Równanie”. Jeśli wybierzemy opcję „Równanie odręczne”, to możemy równanie matematyczne zapisać za pomocą myszki lub cyfrowego pióra.

ODRĘCZNE POPRAWKI

Dzięki cyfrowemu pióru można odręcznie wprowadzać zmiany w dokumencie Word: przekreślać, wstawiać i formatować rozmieszczenie. Program będzie wprowadzał zmiany na bieżąco.

PORÓWNANIE

Czasem zdarza się, że musimy porównać dwa podobne pliki. Wychwytywanie różnic jest uciążliwe, dlatego można skorzystać z funkcji porównania dokumentów. Word wskaże, które fragmenty się od siebie różnią.

REDAKTOR

Funkcja redaktora w Wordzie jest już o wiele bardziej zaawansowana niż zwykłe poprawianie literówek. Poprawia odmiany oraz gramatykę, znacząco poprawiając stylistykę tekstu.

WKLEJ BEZ FORMATOWANIA

Zdarza się, że wklejamy cytat z innego dokumentu i zmienianie formatowania, aby dopasować do obecnego standardu jest uciążliwe. Wystarczy jednak wybrać opcję „Wklej bez formatowania” i program dopasuje cytat do naszych ustawień.

CZYSZCZENIE MAILA

Czasem nie chcemy przekazywać całej korespondencji, ale musimy podesłać komuś informacje dotyczące prowadzonego tematu. W tym celu możemy użyć funkcję „Oczyścić konwersację”.

SZABLON WIADOMOŚCI

Jeśli często wysyłamy jakąś wiadomość, możemy skorzystać z szablonu. Dzięki temu oszczędzamy czas na przykład na zadawaniu tych samych pytań potrzebnych do przygotowania oferty. W tym celu nową wiadomość zapisujemy jako szablon.

ALERT

Jeśli czekasz na ważną wiadomość, możesz ustawić alert, dzięki któremu dostarczenie na Twoją skrzynkę nowych e-maili spełniających podane kryteria spowoduje wyświetlenie na ekranie okienka, dzięki któremu na pewno będziesz wiedzieć, że wiadomość już przyszła.

OCZYŚĆ FOLDER

Dzięki tej funkcji możesz usunąć przeczytane i jednocześnie powielone wiadomości.