12 lipca 2019
Podczas gdy pracodawcy sprzęt elektroniczny traktują jako rodzaj atrakcyjnego dodatku do pensji, badania pokazują, że pracownicy wykorzystujący własny sprzęt w pracy są bardziej… zadowoleni, produktywni i dokładni!
BYOD (wykorzystywanie prywatnego sprzętu pracownika do celów służbowych) to od lat bardzo popularny trend. Pozwala organizacji na spore oszczędności w zakresie wydatków sprzętowych. Pracownicy zaś korzystają ze sprzętu, który potrafią obsługiwać. Wykorzystują znane sobie aplikacje, ale także korzystają z różnych sieci i chmur. Zwiększają swoje możliwości komunikacyjne i dostosowują je do swoich potrzeb.
Wszystko to niesie wiele korzyści, ale także więcej zagrożeń – wycieku i utraty danych czy kradzieży nawet wtedy, gdy mamy godnych zaufania pracowników. Domowy sprzęt nie będzie tak samo dobrze zabezpieczony jak firmowy.
Dlatego, gdy wprowadzamy system BYOD, warto zmodyfikować strategię rozwoju sieci. Należy opracować standardy bezpieczeństwa, określić dopuszczalne i niedopuszczalne aplikacje, przeprowadzić audyt sieci, przewidzieć czas informatyków na pomoc ze sprzętem, określić wymagania sprzętowe. Jednocześnie należy pamiętać o prywatnej sferze pracownika, którą należy uszanować.
Ważne jest, aby przeprowadzić dla pracowników szkolenie z cyberzagrożeń. Świadomy użytkownik ma większe szanse w starciu z cyberprzestępcami i wykorzystywanymi przez nich socjotechnikami. Powinien pamiętać, aby regularnie skanować urządzenia oraz dbać o to, aby silne hasła.